Политика на компанията по отношение на качеството
Високото качество на услугите, предлагани от нашата компания, ни прави предпочитан партньор и е предпоставка за утвърждаване на доброто ни име на пазара като еталон за качество и надеждност. Благодарение на добрата ни работа имаме много доволни клиенти, които ни препоръчват на свои близки и познати. Това ни радва изключително много, защото означава признание за добре свършена работа и не на последно място е една много добра реклама. След всичко казано по-горе едва ли е необходимо да подчертаем ползите от това, както за нас като частна компания, така и за нашите клиенти. Затова предоставянето на услуги с най-високо качество е основен принцип в дейността на нашата фирма. Той е определящ за начина на функциониране и организацията на работата в нея. В резултат на проучване и анализ на всички фактори, влияещи на качеството на монтаж, те са взети предвид при организацията на работа още при създаването на компанията. Тук бихме искали да споделим с Вас основните фактори, които влияят най-пряко на качеството на монтаж и защо можем да бъдем по-добри от конкурентните фирми:
1. Ние сме млад екип от специалисти - средната възраст във фирмата е 34 г. и вече 10 години сме на пазара като частна компания. За нас е много важно да запазим нашите постоянни клиенти и също така да привлечем много нови, като предлагаме коректност и качество на услугите на ниво, което малко фирми в България успяват да постигнат, защото знаем, че това е нашето най-голямо преимущество пред конкурентните компании. Затова сме силно мотивирани да предлагаме услуги с най-високо качество и да отделяме достатъчно внимание на всички наши клиенти.
3. Обикновено възлагаме на нашите екипи да инсталират по един климатик за един работен ден, максимум два, но само ако са на едно място и няма някакви допълнително усложняващи и затрудняващи фактори. При наличие на такива е възможно инсталирането на един климатик да отнеме два, а понякога дори три работни дни.
4. Заплащането на нашите служители се определя главно от обема на свършената работа, но и от нейното качество, надеждност и естетика. Затова при всеки монтаж предвиждаме достатъчно време, за да го направим надеждно и прецизно, като отделяме достатъчно внимание дори на най-дребните детайли, защото това е задължително условие за постигане на добро качество на работа. Като цяло политиката на фирмата ни не позволява никакви компромиси по отношение на качеството за сметка на бързината /заради които е измислена поговорката"Бързата работа - срам за майстора"/, все пак както споменахме по-горе, качеството е основният ни "коз" пред конкурентните компании.
5. При абсолютно всеки монтаж или ремонт на климатик от нашата фирма задължително се прави "вакуумиране" /изтегляне на въздуха и влагата от тръбите преди зареждане с хладилен агент - фреон/ на инсталацията,за да бъде отстранена напълно влагата и некондензиращите атмосферни газове,които, ако останат в нея и се смесят с хладилния агент /фреон/,водят до влошаване, малко или много /или съвсем/, на работните параметри на климатика, което в най-добрия случай води до по-ниска ефективност и по-висока консумация на електроенергия.
Защо нашите колеги от конкурентните фирми не успяват?
1. Големите и добре известни фирми и вериги магазини за черна и бяла техника така или иначе имат много клиенти и в някои случаи могат да предложат по-ниски цени на климатична техника, но това, което трябва да знаете е, че те нямат отношение към монтажа на продадените от тях климатици, защото той се възлага на други фирми - подизпълнители.
2. Продавач-консултантите, които работят в тези магазини трябва да продават колкото може повече, това е тяхната основна задача. Лошото в случая е, че:
2.1. Вашият интерес не е добре защитен, защото продавач-консултантите са мотивирани на всяка цена да Ви продадат климатик, дори и да не е най-подходящият за съответното помещение и Вашите изисквания към него. Например ако за съответното помещение ви е необходим климатик с охл./отопл. мощност 5kw. т.е.18-ка, но бюджетът ви стига за 12-ка /3.5kw./, продавач-консултантът вероятно ще ви продаде по-малкият модел и няма да ви информира за неудобствата и неприятностите, които следват от това.
2.2. Продавач-консултантите обикновено ви препоръчат модел с подходяща според тях мощност според площта и обема на помещението, което не е правилно. Необходимата мощност се изчислява коректно според топлопритоците и топлозагубите, като се вземат предвид и Вашите изисквания. Неправилният избор на климатик като мощност, независимо дали е избран по-мощен или по-слаб от необходимото, винаги води до по-високи разходи.
Ако бъде монтиран климатик с по-малка мощност, то той ще се претоварва, в определени периоди няма да може да достига зададената температура, компресора ще работи в неблагоприятен температурен режим и без почивка, ресурсът му ще се изчерпи много по-бързо, в режим на отопление външното тяло ще се обледява до степен да запечата топлообменника с дебел няколко сантиметра лед, шум и вибрации от външното тяло, неефективна работа. След няколко години /ако изобщо изкара толкова/, освен, че ще е изконсумирал поне два пъти повече електроенергия от необходимото, той ще се повреди сериозно и ще се окаже, че е по-добре да си купите нов, отколкото да ремонтирате стария. За съжаление в такива случаи ще се убедите от собствен опит колко много истина има в приказката "евтиното винаги излиза по-скъпо".
Малко по-добра е ситуацията, в която е монтиран по-мощен климатик. Ако климатикът е инверторен тип, няма да имате никакви проблеми, дори това, че сте дали повече пари при закупуването вероятно ще му осигури по-дълъг ресурс, защото ще се натоварва по-малко. Единственият недостатък ще е малко по-ниските EER и COP. Не така стоят нещата обаче ако климатикът е конвенционален тип, или така наречените On/Off климатици. Освен, че ще дадете повече пари при покупката поради по-голямата мощност на модела, той ще консумира повече електроенергия и ще има по-ниска енергоефективност - както знаете коефициентите на преобразуване на енергия COP и EER са най-високи при най-малките модели, и намаляват постепенно с увеличаване на мощността. Другите "екстри", произтичащи по-голямата мощност ще бъдат голяма температурна разлика при включване и изключване на външното тяло, по-голяма скорост на въздуха от вътрешното тяло и шум - т.е. не особено добър комфорт в помещението.
Друг основен проблем при продавач-консултантите в големите магазини за битова техника е, че те нямат представа как се изчисляват точно топлопритоци и топлинни загуби, което подсказва, че това вероятно не се смята за важна част от подготовката им и не е включено в обучението на съответният персонал.
2.3. Липсата на практически опит на продавач-консултантите в исталирането и на преки наблюдения върху работата на актуалните модели, които се продават, с техните характерни особености, предимства и недостатъци/ако има такива/ също не им помагат в консултирането за възможно най-добрият избор на климатик, да не говорим за подробно изучаване и познаване в детайли на принципа на действие на климатичните системи.
3. В повечето фирми от бранша обикновено работят млади момчета на 18 - 20 години, които скоро са завършили училище и нямат никаква практика, а също и хора със специалности и професии, нямащи нищо общо с хладилната и климатичната техника, които са решили набързо да се преквалифицират, защото инсталирането на климатични инсталации им изглежда, да кажем, по-интересно и по-престижно. Друг фактор, който влияе отрицателно на качеството е силно изразеният сезонен характер на работата на фирмите за климатици. През пролетта и началото на лятото се назначават споменатите по-горе неквалифицирани хора само за сезона и персоналът на някои фирми се увеличава 2 - 3 пъти. Целта е да се увеличи временно капацитетът на съответната фирма, на сезонните работници да се дадат възможно най-ниски заплати /с обяснението, че нямат опит и не може хем да те учат на занаят, хем да получаваш голяма заплата/ и към края на активния сезон /наесен/ те да бъдат уволнени. За съжаление практиката показва, че вероятността подобни "специалисти" да монтират вашия климатик както трябва клони към 0 /нула/ %.
4. Поради не особено доброто заплащане и големия обем работа /определено лоша комбинация/ в тези фирми има голямо текучество на кадри, а вероятността там да се задържи квалифициран специалист с опит е почти равна на 0 %. /Благодарение на провежданата вече много години "политика" на държавата и частните фирми по отношение на човешкия ресурс /работна ръка/ много от най-добрите специалисти от бранша вече живеят и работят извън България, а болшинството от тези, които все още са тук, работят в свои частни фирми, както е в нашия случай/.
5. Затруднено придвижване в градски условия (особено на територията на гр. София). Конкурентните фирми задължават монтажните си екипи да монтират по 2 , 3 а понякога и по 4 климатика за един работен ден, при това на различни места в София въпреки ежедневните задръствания! В допълнение на това трябва да знаете, че за инсталиране на един единствен климатик са необходими доста голям обем инструменти и материали, които при всеки отделен монтаж трябва да бъдат разтоварени от сервизния автомобил до мястото за монтаж и натоварени обратно по-късно при неговото завършване.Тоест, дори при наличие на най-добро желание от тяхна страна просто няма начин да монтират вашия климатик с необходимото качество, надеждност и естетика.
6. Заплатите на работниците се определят от обема на свършената работа /в случая от броя на монтираните за месеца климатици/, а може би и от качеството, но за какво качество можем да говорим при споменатото по-горе е друг въпрос. Това "стимулиращо" заплащане ги кара да работят бързо, но не и качествено, като обикновено бързината е за сметка на качеството - справка народната поговорка "Бързата работа - срам за майстора".
7. Заради голямото бързане при монтажа "майсторите" често пропускат действието "вакуумиране" /изтегляне на въздуха и влагата от тръбите преди зареждане с хладилен агент - фреон/ на инсталацията.При това положение в нея остават влага и некондензиращи атмосферни газове, които смесвайки се с хладилния агент /фреон/ и компресорното масло, малко или много влошават работата на климатика и мазилните свойства на компресорното масло, водят до поява на киселини и алкохолни съединения, които разяждат лака на намотките на компресора, което скъсява живота на климатика, води до по-ниска ефективност /EER и COP/ и по-голяма консумация на електроенергия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар